Megújulunk

A HOSSÓ ABC ugyanúgy része Egernek, mint a vár, a korház, vagy a Dobó szobor. Sokan tudják, hogy a Katona téren a piacon kívül a Hossó ÁBC-be is érdemes betérni. Ám a vásárlók megtartásáért és az újak betérésért folyamatosan tenni kell. Megújult belső tér, megbízhatóság, frissesség, barátságos kiszolgálás, ez a Hossó család titka. 

Manapság kevés olyan vállalkozóval találkozik az ember, aki az őket sújtó folyamatos adminisztrációs terhek és piaci kihívások mellett képes folyton talpra állni, és optimistán gondolkodni. Hossó Antal ilyen. Bevallom, kissé elfogult vagyok, mert én imádok náluk vásárolni. Tudom, hogy munkából hazafelé a Postánál elég leszállnom a buszról, és a Hossó ÁBC-ben mindent megkapok az esti vacsorához. Mindig friss pékáru és hentesáru fogad, bőséges az polcok kínálata, változatosak az akciók, segítőkészek és közvetlenek az eladók. Néhány hónapja észrevettem, hogy az üzlet világosabb és modernebb lett.
– 1986-ban kérték fel Hossó Antalt a Katona téri ÁBC áruház vezetésére, ami akkor még az Eger és Vidéke ÁFÉSZ boltjaként üzemelt. 1990-ben a rendszerváltást követően a Katona téri ABC Áruházat egyéni vállalkozóként üzemeltette tovább, 1997-től Hossó Antal megalapította a HOSSÓ ABC Kft-t, amely azóta is családi vállalkozásként működik. Igazi családi vállalkozás, ma már a fia Hossó Zsolt vezeti az üzletet, de lánya Hossó Anita is az ÁBC-ért dolgozik, csakúgy mint unokájuk, aki a honlapot fejleszti. Mindhárman tudják nem elég csak legendaként üzemelni a belváros szívében, állandó változásokra és megújulásra van szükség.

 

– Folyamatosan fejlődünk. Vannak olyan lépések, melyeket a vásárlók is érzékelnek, és vannak olyanok, melyeket a vállalkozás kíván meg- kezdi Hossó Antal. A határt csak az anyagiak szabják meg, mert sajnos nincsenek pályázatok. Ilyen volt az ingatlan megvásárlása, a közművek korszerűsítése, a hűtők folyamatos cseréje, vagy a szeletelő gépek beszerzése, a vonalkódos rendszer bevezetése, melyekkel igyekeztünk nyomon követni a technikai fejlődést. Az utóbbi időben viszont azt éreztük, hogy a konkurencia nagyon megszorongatott bennünket, és folyamatos vevőcsökkentést tapasztaltunk. Ezért felkerestünk olyan szervezeteket, melyek megoldási javaslattal éltek a forgalomnövekedéshez. A modernizáció 30 millió Ft-ba került, melyet pályázatok hiányában beruházási hitelből kellett finanszíroznunk. A felújítás 6 hét alatt lezajlott úgy, hogy közben egy napot se kellett bezárnunk. Szerencsére már három hét után pozitív visszajelzések érkeztek a vásárlóktól, illetve a forgalomnövekedés is érezhető volt. A betekintő kirakatnak köszönhetően sikerült visszacsábítani a fiatal korosztályt, illetve újakat bevonzani.

 

Megújult belső tér és energiahatékonyság

 

– A beruházás három részre osztható – folytatja Hossó Zsolt. Az egyik a vonalkódos rendszerhez kapcsolódó informatikai fejlesztés volt, ahol a már korábban meglévő nyilvántartói rendszerünk frissült, és érintőképernyős, felhő alapon működő pénztárak kerültek beüzemelésre. Ebből a vevő nem érez semmit, ez a mi munkánkat könnyíti meg és teszi hatékonyabbá.
A második része a betekintő kirakat létrehozása jelentette. Ez került a legkevesebbe, mégis ez hozta a legtöbbet. Ezt minden szakember javasolta, hiszen a piacon nap, mint nap közel 10 ezer ember fordul meg. Kiderült, hogy sokan nem tudták, hogy itt egy bolt üzemel, és azt hitték, most nyitottunk.
Harmadik pillér az új hűtőberendezések vásárlása volt. Ebből az egyik szenzációt a költségcsökkentés adja. Régebben nyolc hűtőnk volt saját belső motorokkal. Az új hűtőket külső motor és egy kompresszor működteti. Terveink szerint ez akkora energia megtakarítást eredményez, mely fedezi a beruházásra felvett hitelt. Ez a kiadáscsökkenés később akár visszaforgatható lesz újabb beruházásra, vagy bérfejlesztésre.
Nagyon nehéz Egerben új piacot nyerni az élelmiszer kiskereskedelemben, főleg a multik térnyerése mellett. Mégis sikerült a törzsvevőink mellé egyre több fiatalt becsábítani – hangsúlyozza Hossó Zsolt. Az áru bemutatása nagyon sokat számít ennél a korosztálynál. Áruválasztékunk nem változott, csak a tálalásuk. A szeletelt áruink eddig különböző helyeken voltak elérhetőek, most egy átláthatóbb felületen sorakoznak. Az italos hűtőt is kicseréltük, és a sok kis hűtő helyett egy nagy, egységes felületen találhatóak, így a vásárlók szívesen választják a minőségi termékeket. A tálalásnak köszönhetően az áru eladja saját magát.

 

Az elhelyezkedés

 

Sokan azt gondolják, hogy milyen jó, hogy frekventált helyen, a piacon van az üzletünk. Pedig ez épp annyi előnnyel, mint hátránnyal jár. Egyik ilyen a parkolók hiánya. Ezért az 5000 Ft felett költekezőknek kifizetünk 1 óra parkolást.
Előny viszont a hentesáru és pékáru választéka és frissessége. Előny a korház közelsége, illetve a belvárosi buszmegálló. Az áruválaszték miatt sokan bejönnek akár vidékről is, ahol a boltok kínálata csekély. Nekünk célunk, hogy olyan szállító partnerekkel dolgozzunk, akik garantálják a makulátlan termékeket, minden vevő elégedett legyen, és visszajárjon.

 

Hagyományos vevő-eladó kommunikáció

 

A törzsvásárlók igénylik az eladói segítségnyújtást. Dolgozóink már régóta csapatunk részei, igyekszünk folyamatosan motiválni őket, támogatni egy-egy nyelvi és kommunikációs tréninggel, vagy csak egy családi közösségépítő programmal. Több, mint 200 tanuló fordult már nálunk, és sokan itt maradnak az iskola elvégzése után is. Nehéz pótolni a jó kereskedői vénával rendelkező eladókat, és sajnos ez a szakma is küzd a munkaerőhiánnyal.

 

Jövőbeli célok

 

Hiányolják a kis- és középvállalkozásoknak, kereskedőknek szóló pályázatokat, melyeket továbbképzésre, bérfejlesztésre, vagy újabb beruházásokra lehetne használni. Szeretnénk az üzletteret tovább szépíteni. Azzal, hogy megnyitottuk a kirakatot és világosabb lett az első rész, a hátsó még sötétebbnek tűnik, mely magával hozza a következő fázis szükségességét, és a világítás korszerűsítését. Célunk, hogy legyen szép és energia hatékony, hogy a vásárlók örömmel térjenek vissza üzletünkbe.

 

Közel egy órát beszélgettem a Hossó család tagjaival, a saját belátásuk szerint is kevés az a családi esemény, ahol ne esne szó munkáról, hisz mindenki része ennek az egységnek. Ilyen egy igazi családi vállalkozás. Menjenek, nézzék meg!

 

Hossó Zsolt, Hossó Antal, Hossó Anita
Hossó Zsolt, Hossó Antal, Hossó Anita

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: Nagy Kata
Eredeti cikk: http://bit.ly/2fnmDuT